tirsdag 25. august 2009

Bokhyller









Jeg elsker bokhyller! Et hjem uten bokhylle virker helt merkelig på meg. Hvor har de alle bøkene...leser de ikke? Bøker og bokhyller er et veldig godt utgangspunkt for en samtale hvis man er litt i beite;-) Bokhyller skal være sjelfulle og rotete - desto mer rot jo bedre! Det er mange måter å organisere bøker på, jeg hørte om en som satte bøker etterhverandre slik at titlene dannet nye og spennende setninger... Sortert etter tema, etter høyde, alfabetisk på etternavn, på tittel...
Selv er jeg svak for å sortere bøkene etter farge - det ser veldig kuult ut! Jeg assosierer farger til bøkene - " Apples for jam er rosa..." så det funker bra hjemme hos oss. Jeg vet også om noen som kler alle bøkene inn i hvitt papir...for en jobb! Ja,ja - det viktigeste er at det leses (det vet jeg med to skolegutter;-) og bøker samlet i en hylle el.l. skaper godt bomiljø!
god bok!
bilder bla fra www.annesage.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar