mandag 21. desember 2009

3 tips


jeg og min yngste sønn har drevet med papirklipp i ettermiddag. Først laget vi snøkrystaller til vinduene (for å få fokus vekk fra byggeplassen...), så laget vi mann - og koneguirlandere, alt i hvitt restepapir og matpapir. Det er fint å kombinere to papirtyper med litt fargeforskjell;-) Nå i kveld tok jeg den helt ut (!) og dekorerte en krans med papirklipp!!! He,he... Det ble fint!
Ja - over til noe annet. Min eldste sønns lærerinne, tipset om hvordan man lager vindu i pepperkakehus:
Kuns bringebærdrops (kan sikkert bruke sitron og kamfer også;-) og legge i vinduet - det smelter og voila: vindu med sjel!
Et tredje tips observerte jeg på Åpent bakeri på vei til et møte i dag morges - nemlig å blande ulike typer granbar i dekor. Veldig fint! Trenger ikke ribbe granen fullstendig, men ta litt fra hver busk.
Versågod!
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar