lørdag 27. august 2011

Ulla Molins trädgård:






det kan nesten virke som at hagen bak huset, snart kan etableres...jeg holder pusten - det er nesten ikke til å tro! Her er en hage, tillhørende Ulla Molin i Höganäs, som er til stor inspirasjon.
Etter lang research tror jeg vi ender med blankmispel som hekk. Den har fine balnke blader, med fin grønnfarge. Den tiltrekker seg småfugler pga bærene og den har nydelig farge på høsten. Blankmispel er en busk - ergo med ikke alt for aggresive røtter, den kan formklippes - det er ikke bøkehekk, men jeg tror jeg overlever;-)
I tillegg trenger jeg noe vintergrønt - tror jeg går for buskbom, barlind og kulethuja (hehe...) som kan klippes i kuler. Her trenger jeg kanskje et kurs...
Ellers blir det hasselurt og bregner for å nevne noe. Ja og: forglemmegei, ruteliljer, hosta, marikåpe og solbær.
og, og, og...så er det sikkert fullt for lenge siden;-)
flickr.com
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar