søndag 29. mai 2011

Oliver Gustav den vakre.








Det var julen for ett og et halvt år siden han åpenbarte seg for meg.
Jeg var i Kongens by med to venninner, og vi var på leting etter en god, østerrisk vinbutikk jeg visste om.
Det var da jeg så en gammel industritralle midt på fortauet, full av planter.
Den så spennende ut, men det var ikke noe mer og se.
Jeg kikket inn i bakgården, og inn i en bakgård til innenfor denne...
...og der - der holdt Oliver Gustav til.
I en gammel stall.
Jeg ble forhekset og forelsket og betatt.
Jeg var solgt.
...men det er jo ikke lov å ha med allmulige grønne vekster hjem til Norge.
Våren etter tok dro jeg besøk igjen, denne gang med fotograf Trine Thorsen.
Vi fikk foreviget alt det grønne, skjønne og morbide på bilder,
og det viste seg at hans improvisoriske hjem over butikke var like pirrende og estetisk.
Oliver Gustav har fødselsdag den 16.
http://olivergustav.com
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar