onsdag 30. mars 2011

new sheets today;-)



Lakensyersken trår til.
Det hender jeg ønsker meg laken i andre mønstre eller farger enn det jeg finner ute i butikkene.
Spesielt med ruter.
Jeg har sydd det før og jeg gjør det gjerne igjen...
...rutete laken til sengene - i ren bomull.
I dag lyseblå og hvite, sydd med neongul tråd.
Når det gjelder søm - så tar jeg helst den letteste løsningen...veldig liten tolmodighet på det området...
Jeg går frem som følger:
kjøper et tekstil (i bomull) med bredde ca 140cm - kjøper 2,5m.
syr sikksakk i hver ende, stryker en brett to ganger og syr en rett søm.
VOILA - laken;-)
I dag ble det fire småblomstrete putetrekk også - av et gammelt tekstil fra loppis, som har ligget her leenge.
Der tok jeg den franske varianten med løs ende som brettes inn...
...hehe - her går det unna!
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar