fredag 9. april 2010

Julie & Julia

bedre sent enn aldri...
...har jeg endelig fått sett denne deilige filmen!
Jeg elsket den fra første stund da den amerikanske bilen heises ned på kaien i Paris.
Meryl Streep er en heltinne og jeg lurer på om alle filmer med henne blir fantastiske...
MEN det er kjøkkenestetikk jeg vil si noe om, for den er helt topp! Scenografene har gjort en jobb som frister meg på kjøkkenfronten;-) Kobbergryter har vært en av mine største ønsker de siste 15 årene,  men nå har vi induksjon så det passer dårlig... klart er det likevell i filmen; man lager mat i Kobber! Og grytene skal henge etter veggen og slakterbenken er tykk og flisene er vakre og marmoren er på benken og det deilige franske lyset strømmer gjennom vinduene, og selv om alt dette er scenografi blir jeg bergtatt og det tar pusten fra meg!
I LOVE IT! Jeg får satse på kobber på hytta for der er det gass;-)
Målet med å se filmen akkurat i går var å få ideer til middagen vi skal servere gjester i morgen - det målet ble ikke nådd. Det eneste som står i hodet på meg nå er" Beurre blanc".
Jeg anbefaler filmen med et glass rødvin til.
www.julieandjulia.com


- en ting til... de bodde i Oslo en periode i filmen. Den delen av Scenografien var vel ikke jobbet spesielt godt med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar