lørdag 23. januar 2010

Edvard Munch


I dag har guttene og jeg vært på Munch museet. Det er veldig lenge siden jeg  har vært der, så det var fint å komme tilbake. Min eldste sønn har hatt om Munch på skolen - og ellers fant vi mange knagger å snakke om; Vampyrer, Kragerø, Fredriksberg (hvor han var på en nerveklinikk under oppholdet i København), Skåtøy, sædceller, dyr fra zoologisk have osv.
Jeg hang meg opp i hvor mange fine farger han brukte i mange av bildene sine. Her har jeg klippet ut noen fra museets nettside www.munch.museum.no. Veldig inspirerende i forhold til jordfarger som kommer for fult igjen... Mange silhistoriske trekk både i klær og interiør i tillegg til teknikken hans. Jeg vil snart tilbake (kanskje da uten barna;-) så jeg får sett litt nærmere på mer! I tillegg hadde de god mat i kafeen - guttene ville gjerne ha med seg oppskriften på ertesuppen hjem;-)
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar