mandag 14. september 2009

Det kunne vært så lett...






...og da snakker jeg om alt det hvite.
Jeg har vokst opp med en praktisk mor, som aldri i livet ville vurdert en hvit sofa - rett og slett fordi det er veldig upraktisk!
Jeg husker for endel år tilbake da det kom slipcover - og ideen om et hvitt hjem... jeg husker at jeg tenkte at det snart ville gå over, men det har det ikke gjort! Det bare blir og blir.
Av og til skulle jeg ønske at jeg hadde kastet meg på den hvite bølgen. Det ville vært utrolig praktisk, faktisk! Tenk hvor mange fristelser man unngår, hvor mange feilkjøp man unngår - og ikke minst hvor lett man gjør det for seg selv (og andre...)!
"All white" er lett. I hvert fall lettere.
Det sier seg selv at stilarter kan blandes uten problemer bare det er hvitt. De mest vågale blander hvitt og offwhite...
Så har du meg - som har rotet meg borti farger hele livet... fargene pirrer ved noe i meg og jeg tenker at jeg ikke kan leve uten. Jeg gjør det vanskelig for meg selv, sukker oppgitt og tenker at snart, snart - går jeg over til hvitt....men så blir jeg blendet av alt det hvite, ser en knall rosa et eller annet og endrer mening...igjen!
Sukk!
C
bildene er fra www.flickr.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar