mandag 26. oktober 2009

Carrara marmor


Carrara marmor - englemusikk i mine ører;-)
Jeg elsker fargen og jeg elsker følelsen!
Det er 7 år siden vi fikk vårt første bord med marmor plate - jeg var gravid og måtte lenge ha duk på bordet fordi jeg ble så kvalm av platen... Duken er tatt av for lenge siden, og det er sjelden jeg legger duk på. Platen er veldig fin å dekke på både til hverdag og til fest.
Marmor er et materiale med mye spill i, og kler å bli utformet i enkle former.
Jeg husker at jeg foreslo å ta inn marmorbord i en møbelbutikk jeg jobbet i for mange år siden - de bare lo..., men det kom jo da.
Materialet er mye brukt av de fremste møbelprodusente for tiden og produktene overnfor er fra Living Divani, Tom Dixon, Cappellini, Knoll Ligne Roset og Marc Newson.
Ett av produktene er ikke i ekte marmor - kan du gjette hvilket?
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar